Again with the two of us! - Reisverslag uit Byron Bay, Australië van Chantalle Linden - WaarBenJij.nu Again with the two of us! - Reisverslag uit Byron Bay, Australië van Chantalle Linden - WaarBenJij.nu

Again with the two of us!

Door: Chantalle

Blijf op de hoogte en volg Chantalle

07 Januari 2014 | Australië, Byron Bay

Hier ben ik dan weer na een maandje radiostilte!!

Allereerst nog een gelukkig nieuwjaar allemaal, ik hoop dat jullie een goede start van 2014 hebben gehad en dat het zo het hele jaar mag blijven!

Zoals ik al zei is het al weer een maand geleden en in die maand is er weer een hoop gebeurd, veranderd en jup weer een aantal (best wel veel stommiteiten) vanuit mijn kant!

Nadat we bij Rainbow beach zijn vertrokken zijn we richting Byron Bay (hippie stadje ten top!) gegaan en daar hebben we samen met Suus en Pascal nog een top tijd gehad! We zaten in een super gezellig hostel ven alles was loopbaar. We vonden het zo gezellig dat Chuck en ik maar meteen voor kerst en oud en nieuw bij hadden geboekt!

Daarna was het back to reality Suus en Pascal gingen ons weer verlaten ( waar een top tijd mee hebben gehad !!!! ) en we mochten die maandag weer gaan werken en ja voor wel 7!!! hele dagen, dat was zwaar (zonder grapje) haha!! In die tijd hadden we natuurlijk nog een weekendje vrij en die hebben we lekker in Manly doorgebracht.. Waar ik niet Knor maar mijn paspoort verloor... Jup weer een klein stress momentje!! Maar niet aan m'n moeder verteld en alleen aan m'n vader (anders kreeg ik te horen dat ik beter op m'n spullen moest letten) waar ze gelijk in zou hebben plus ze zou zeggen zoals iedereen zegt inclusief Chuck en m'n vader, de vervelendste vraag die je op dat moment kan krijgen: waar heb je je paspoort voor het laatst gehad dan?? DAT WEET IK NIET, anders zou ik hem nu wel weer hebben.. Zuchtt, maarr gelukkig had ik hem de volgende dag weer terug en jup ik had hem weer laten slingeren (sorry mammm (a) ). Na dit gezellig weekendje hadden we dus nog twee daagjes werken en toen was het al weer kerstavond! We hadden die dag een gezellige kerst bbq op het werk (hier zijn we nog met een Python op de foto gegaan)! En toen was het weer een stukje rijden richting Byron Bay voor kerst en oud en nieuw!!

We kwamen na zo'n 10 à 11 uur rijden eindelijk om 00.30 aan in Byron en daar werden we dan opgewacht door onze grote vriend Ollie (Oliver) en van de leukste mensen die we hier hebben ontmoet! Toen hij onze auto aan zag komen kwam hij er half opgesprongen dat Chuck omhoog schoot van de schrik (hij was net wakker) en toen we uit de auto kwamen kregen we een grote welkomsknuffel!

Kerst was totaal anders dan wat we gewend zijn, we hebben vooral op het strand gechilld en gedronken want alles is dicht zelfs de pubs!! Verder waren er ook bosbranden rondom Byron Bay en hebben we dit jaar wel een witte kerst gehad (as regen), hebben we ook weer meegemaakt, er was meer dan 740 hectare weggebrand en verschilde wegen waren afgezet! Maar gelukkig hebben wij naast de geur en 1 dag as regen er niets van meegemaakt!! Maarr kerst was echt heel gezellig maar zo anders dan normaal en ik miste vooral het knusse en liefde gevoel van familie en vrienden dus jep een beetje heimwee! Om dit tegemoet te komen wilde ik graag Skype met mijn familie dus kocht ik een nieuw prepaid kaartje in de 24/7 shop (enige winkel die open was) voor de iPad, dus ik ga dit op de iPad zetten en zoek het nummer van de iPad op in m'n portemonnee want ik had de rekening van de simkaart nog (dacht ik) na tien minuten nadat het geld al op de simkaart stond kwam ik (naja Chuck ) erachter dat ik de rekening van Pascal zijn simkaart voor zijn telefoon voor me had (waarom ik die rekening had? Al sla je me dood). Maarr fijnnn deze dertig dollar stond nu dus op Pascal zijn simkaart die in Nederland zat en hier toch niets aan had... Slimm Chann. Dit betekende dus doei 30 dollar en doei skypee, fijnnn (mam, waarom ben ik blonnddddd??)

Na de kerst nog maar even naar de Optus (onze Australische provider) gegaan en het verhaal uitgelegd, er vanuit gaande dat ze dit nooit zouden aanpassen aangezien het zelfs een prepaid kaartje is. Maarrrr deze lieftallige Australische meid heeft er alles aan gedaan om het voor elkaar te krijgen (ze moest iemand bellen en die wilde het niet van de ene naar de andere kaart over zetten, nog 1 laatste poging gaf ze door te zeggen: maar dit zijn backpackers en dan is 30 dollar heel veel!!) en ja hoor het was gewoon gelukt!! Hoe fijn! :)

In de tussentijd hebben we nog een hoop leuke mensen ontmoet en daar zaten we dan ook vaak mee bij het hostel waar van alles te doen was: zwembad, basketbal, volleybal veldje, gratis fietsen en surfboards lenen en grote tafels waar je met z'n alle aan kan zitten. Dit laatste deden we dan ook op een dag. Twee jongens gingen ons verlaten en hadden nog wat spullen over (kaas, eieren, pindakaas etc.. en dan vraagt iedereen altijd netjes of iemand anders het wilt voordat ze het weggooien) dit was nu dus ook het geval. Ze moesten nog een uurtje wachten voordat hun bus kwam en in die tijd zaten we nog met een gezellig clubje wat te kletsen.. 1 van de jongens pak een ei en wist het op een manier in z'n hand te houden dat je hem niet kapot kan knijpen (je voelt het al aankomen eh??) een andere jongen zei ; zeker wel, knijp maar eens op je allerlei hardst.. Van zo'n pak em beet 10 mensen die eromheen zaten, zat ik blijkbaar weer op de verkeerde plek en kreeg vrijwel het hele rouwe ei over me heen!! Bleeeeeeeeeeeeeh, ik keek Chuck aan en die mondhoeken waren natuurlijk al weer bij z'n oren.. Gelukkig hielp hij me al lachend wel met het schoonmaken van m'n kleren!
Hoe het kan dat in zo'n kort tijdsbestek er vanalles bij me gebeurd?? Nouuu we zijn er nog niet en het ergste moet nog komen!!!

Nog voor oud en nieuw hebben we ook nog lekker getennist (double) met een tennis coach die we hebben leren kennen en een jongen die hij les gaf!! Erg gezellig, toen lekker gaan douche en nog even de stad ingegaan omdat we de dag erna met oud en nieuw niet helemaal los konden gaan omdat we 1 januari een lange reis voor de boeg hadden!

Oudejaarsdag is aangebroken, we worden wakker en ik wil graag het tosti ijzer uit de auto pakken.. Maar waar is de auto sleutel?? Chuck heb jij de sleutel gister meegenomen, jij hebt hem voor het laatst gehad? Ja ik weet niet.... Overal gezocht nergens te vinden... Toch maar bij de receptie kijken en pfiewww gelukkig lag hij daar en ligt de GoPro nog in de auto!! Toch maar even vragen wie gister gewerkt heeft om te bedanken.. Goh en waar heb je hem eigenlijk gevonden... Ja ik vond hem in de vrouwendouche ..... Oepsieee (a)

Nog even bijkomend van de dag ervoor en rond een uurtje of zes begonnen we dan lekker met drinken, goed eten en een hoop gezelligheid! We hebben het echt naar onze zin gehad en oud en nieuw met een hoop leuke mensen gevierd! Plus meteen een afsluiting van een geweldige tijd die we in Byron Bay hebben gehad want wat was dat super, we hebben een hoop leuke dingen gedaan, veel nieuwe lieve mensen ontmoet en kunnen genieten van onze kerst en oud en nieuw!!

De grootste afsluiter kreeg ik in de ochtend van 1 Januari 2014!!!!!
De jongen die boven mij lag (in hostel hebben we vaak dubbelbedden) moest overgeven (half in slaap) van boven naar beneden en toevallig lagen daar precies AL maar dan ook AL mijn spullen...... Goed begin is het halve werk!! Op naar een goed 2014 dan maarrrr, heeeeuuu! Gelukkig hebben we een hoop leuke dingen op de planning dus dat moet helemaal goedkomen, maar dat hoor je zo!

Deze 1 Januari mochten we ook weer de lange reis naar Sydney reiden omdat we op 2 januari weer mochten werken! Tijdens deze reis werd ik nog aangehouden door de politie.. Nou ik zweette als een otter dat kan ik je wel vertellen, Chuck half wakker wordend vond het al vreemd dat ik opeens langs de snelweg ging stoppen. Goodmorning, can I see your driving license pleasee?? Yeyeyess offcourse sir.. Do do do you also want my to see my international (dit woord kon ik opeens niet meer uitspreken) driving license? Yes and you're passport please... Kut Chuck ik kan m'n paspoort niet vinden?? Chuck nog steeds wakker wordend ja ik weet ook niet waar die Is... Gelukkig merkte de politie man ook dat ik het niet kon vinden en hoefde hij hem niet meer te zien.. Uiteindelijk bleek dat de bijrijder niet zijn stoel naar achter mag klappen om te slapen en liet deze man het gelukkig bij een waarschuwing!

2 Januari mochten we weer werken en dat was zwaar!! Maar gelukkig was het al snel weekend en hebben we veel kunnen uitrusten, op zondag lekker naar Palm Beach gereden en daar genoten van de zon, zee en het prachtige uitzicht daar!

Vandaag ben ik trouwens op het werk heel veel red back spinnen tegengekomen (erg giftige kleine spin die kleine kinderen kan doden, en volwassenen ernstig ziek maakt door 1 bijt je moet dan ook naar het ziekenhuis wanneer dit gebeurd) hier op het werk is het normaal maar ik zat vandaag alleen en na de 7e red back werd ik toch wel bang en ben ik opzoek gegaan naar Jecinta (super meid, waar ik vanaf het begin mee werk) en die kwam ze wel dood maken, aangezien er best wat zaten mocht ik ergens anders werken, fijn. Daarnaast ben ik ook nog een gekko tegenkomen (ik proberen de foto's die ik van deze twee dieren heb gemaakt er op zetten!), vol trots zocht ik Chuck op met de gekko in een bakje!! Aankomende vrijdag zijn we weer klaar met werken en deze keer gaan we richting het zuiden, Melbourne, Australian Open, Great Ocean Road en Adelaide it is!!

En dan over 22 dagen zijn Papa, mama en Frenk en Conny hierr! Dit is zo'n drie weekjes besloten en ik ben er heel erg blij mee! Op Chuck zijn verjaardag 28 Januari komen ze aan en dan vliegen we met hun naar Tasmanië, en daarna nog twee daagjes Melbourne!

Daarnaast hebben we besloten het laatste maandje Australië in te leveren voor 1 maandje Bali, excitingg!!

Tussen Chuck en mij gaat alles nog steeds helemaal prima, Chuck is trots op me hoe dat ik met alles om ga en we voelen elkaar erg goed aan dus we hebben de goede keuze gemaakt om dit samen te doen. We hadden het beide niet anders gewild!! :)

Ik spreek jullie snel weer, Liefs uit Australië

  • 07 Januari 2014 - 23:00

    Corrie:

    goh cantal en chuck wat een leuke berichten. en wat hebben jullie al veel beleeft. En er staat nog zoveel wat jullie gaan doen. En chan blond is mooi want met zwart gebeuren ook raaaaare dingen hoor genieten nog maar tot de volgende berichten allebij een dikke knuffel en kus

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Byron Bay

Chantalle

Reisverslagen Australië

Actief sinds 05 Nov. 2013
Verslag gelezen: 570
Totaal aantal bezoekers 9417

Voorgaande reizen:

06 November 2013 - 06 Mei 2014

Australia!

Landen bezocht: