Exploring the beauty between Sydney and Fraser - Reisverslag uit Rainbow Beach, Australië van Chantalle Linden - WaarBenJij.nu Exploring the beauty between Sydney and Fraser - Reisverslag uit Rainbow Beach, Australië van Chantalle Linden - WaarBenJij.nu

Exploring the beauty between Sydney and Fraser

Door: Chantalle

Blijf op de hoogte en volg Chantalle

06 December 2013 | Australië, Rainbow Beach

Ben ik weerr!!

Chuck wilde graag dat ik mijn eigen stommiteiten ook in het verhaal zou zetten, hieronder zal je der dan ook een paar van lezen haha

Zo als ik jullie vertelde waren Suus en Pascal net aangekomen toen ik mijn vorige verhaal erop had gezet en die zijn er nu ook al weer bijna twee weken! In die twee weken hebben we een hoop mooie plekken gezien!!

Zaterdag 23 november hebben we ze om 07.00uur van het vliegveld mogen ophalen en hier konden we dan ook weer eindelijk eens goed Skype met de families! Omdat we het zo beu waren om elke keer opzoek te gaan naar WiFi spots hiervoor en Suus en Pascal toch ook naar de Optus moesten voor een prepaid kaart hebben we maar meteen een kaart gekocht voor de iPad en hoeven we daar dus niet meer moeilijk voor te doen!

Eenmaal aangekomen bij onze cabin besloten Pascal en ik wel even boodschappen te halen om te lunchen, we waren bijna bij de WoolWorths (supermarkt) en hoefden alleen de parkeerplaats maar op tot rijden, dit deed ik... Pascal riep: stoppp! Mijn reactie was niet stop maar extra gas geven (waarom? Vraag het niet aan mij!) en ik gingen over een aardige hoge stoep heen (zeg 20cm hoog), oepsie :)..... Snel boodschappen gehaald en Chuck en Pascal daarna snel naar de Mitsubishi dealer gereden want ja het lekte aan de onderkant.. Ik in de stress afwachtend maar gelukkig was het de airco dat eens in de zoveel tijd het lekt ofzo?? Schijnt normaal te zijn.... Hij doet het in iedergeval nog haha! (Blijf toch echt een vrouw..)

De eerste dag hebben we meteen ook Sydney met ze verkent en dus de harbour bridge en opera house bekeken, we sliepen deze nacht ook in kings cross zodat net als ons het nachtleven van Sydney zouden meemaken. De dag erna vroeg uitchecken en bijkomen op Bondi beach!

Chuck en ik mochten nog lekker drie dagen werken, fijnnn.. In deze tijd hebben Suus en Pas de rest van Sydney kunnen bekijken. Donderdag waren wij dan ook eindelijkk klaar met werken (na 9 dagen) en gingen we door naar Manly waar twee nachten hebben gezeten, hier hebben vooral gerelaxt zodat Suus en Pas ook een beetje bij konden komen van het tijdverschil.

Daarna zijn we naar Port Macquarie gegaan(5uur van Manly) waar we een in gezellig hostel terecht kwamen met veel chille mensen, hier zijn we ook weer twee nachten gebleven. Na Port Macquarie hebben we weer aardig wat kilometers gemaakt naar Noosa (zo'n 13/14 uur van Sydney)
Tijdens deze reis hoorde we op de radio dat de dag ervoor in Coffs Harbour (uurtje van Port Macquarie) een 19jarige jongen uit Port Macquarie in zijn been was gebeten door een haai, zijn vrienden probeerde hem te helpen maar tevergeefs, de jongen is in shock geraakt en hierdoor helaas overleden. De laatste woorden van de jongen waren: 'love you guys' tegen z'n vrienden die hem probeerde te redden (kriebels over de rug!!!!)

Eenmaal aangekomen na deze toch redelijke trip klein gezellig en levendig surfdorpje en hebben dan ook twee dagen volop van genoten!


Jaa ik ben bijna klaar met het verhaal......


Op dinsdag 3 december zijn we aangekomen in Rainbow beach weer twee uurtjes meer naar het noorden en dit is meer en camping/hostel, veel ruimte en hele goede sfeer, we zitten in een soort hut wat lijkt op een klein huisje.. We hebben een paar dagen hiervoor besloten om naar Fraser Island te gaan en dit ging dan eindelijk 4 December gebeuren..

Zonder verwachtingen gingen we erheen en wauw wat was dat bizar mooi zeg! Dingo's, Adelaar, Slang, Hagedissen, Kaketoe's, 75 mile beach (dit is tevens de high way en hier mag je dus gewoon 80 rijden!), verschillende lake's, regenwoud... Je had het moeten meemaken, het was echt geweldig! Daarnaast ben ik hier Ferdy van het kantoor nog tegengekomen (embregts) , te toevallig!!! Wie had dat verwacht , Ferdy gingen namelijk van Darwin zijn reis beginnen en wij vanuit Sydney dus het was vrijwel onmogelijk dat we elkaar toevallig tegen zouden we komen maar dit is dus toch gebeurt, hij had het ook super naar z'n zin en hij was niet van plan om weer terug te komen Guus! Haha nee grapje, maar hij had het ook super naar z'n zin!

En toen was het 5 december, nog steeds op Fraser Island en pakjesochtenddddddd !! :) excitingg... Ik heb een telefoon gekregen van mij lieve vader en moeder omdat de mijne weer was overleden (heb je dus een berichtje naar me gestuurd en ik heb nog niet gereageerd, kan je dan het berichtje nogmaals sturen dan reageer ik wel! :) zelfde nummer) verder deden Chuck en ik ook aan Sinterklaas (alleen dan in de zo'n ipv de storm) ik heb een haarband en shirt en een enkelbandje gekregen en Chuck heeft een zwembroek en een pet gekregen van Sinterklaas!

Eenmaal terug in Rainbow beach zouden we hier nog twee nachten zitten, we waren rond half 5 terug en hebben de rest van de avond lekker gekaart en wat gedronken. Rond half 2 gingen we slapen en toen begonnen de alarm bellen te rinkelen......... Knorretje had besloten om nog wat langer op Fraser Island te blijven..... Fraser Island dat betekend eiland, daar kom je niet zomaar.. Daar moet je met een 4wd rijden want het bestaat voor uit 98 % uit zand.. Knor, hoe bedenk je dit? Stressssss.. Familie meteen gecontact, wat moet ik nou?? Mam zegt hebben ze geen knor in de winkel daar? Vast wel maar mam die heeft geen hechtingen die jij hebt gezet, die heb ik niet van m'n oma gekregen en die heeft niet al vrijwel de hele wereld gezien ?? Chuck heeft me rustig gekregen, we fixen het morgen en hij beloofde het.. Na z'n twee uur slaap om 07.00 meteen bellen naar het resort.. Did you maybe found an stuffed animal? Die vrouw aan de lijn, haha is it an pink one? Jaaaaa hij is weer gevonden, nog naar naar het land zien te brengen en ja hoor vanmiddag om 17.00 is Knorr weer op het vaste land geland.. Hij wilde vast eens een keertje alleen reizen maar gelukkig is tie weer opgedoken, scheelt een hoop stress haha! (Klein kind ook eh!)

We zitten nu lekker te bbqen met een wijntje erbij (en Knorr!!)

Ik spreek jullie weer snel en ik hoop dat jullie hebben genoten van het verhaal (met mijn stommiteiten) :)

  • 06 December 2013 - 14:45

    Inge:

    Zonder knuffel ben je geen compleet mens he.. Ik ken het!

    Ik ben jaloers op al die leuke dingen die je meemaakt!

    Geniet ervan!

    xx

  • 06 December 2013 - 16:54

    Esli En Juliette:

    Hiii!!

    Herkenbaar verhaal. Zo'n mooi stukje Australië wat jullie nu aan het doen zijn. Klinkt echt supergoed en gelukkig zijn we niet jaloers ;-) geniet ervan en snel nieuw verhaal schrijven!!! Groetjes ook aan Suus en Pas!Kusss

  • 07 December 2013 - 00:55

    Anita Smits:

    Leuk om te lezen hoe leuk jullie het hebben!! Geniet nog lekker en lieve groetjes uit Bonaire

  • 07 December 2013 - 17:46

    Corrie:

    weer een goed verhaal chantal en de foto doen het ook leuk.grappig om te zien. En het genieten wat jullie doen we wachten met spanning op het vervolg veel liefs

  • 07 December 2013 - 23:09

    Ursula:

    Aahhh knorrie weer terecht! Ik dacht laat ik eens een foto plaatsen in mijn berichtje van knorrie in Blanes, maar helaas foto's plakken werkt niet.
    Weer een leuk verhaaltje :) ga snel een berichtje sturen wanneer we kunnen skypen! Weer héél veel plezier de komende weekjes &we'll keep in contact.

    dikke kus!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Rainbow Beach

Chantalle

Reisverslagen Australië

Actief sinds 05 Nov. 2013
Verslag gelezen: 423
Totaal aantal bezoekers 9413

Voorgaande reizen:

06 November 2013 - 06 Mei 2014

Australia!

Landen bezocht: