The Beauty of South Australia - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Chantalle Linden - WaarBenJij.nu The Beauty of South Australia - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Chantalle Linden - WaarBenJij.nu

The Beauty of South Australia

Door: Chantalle

Blijf op de hoogte en volg Chantalle

23 Februari 2014 | Australië, Melbourne

The Beauty of South Australia

Eindelijk weer een nieuwe verhaaltje, het wordt weer een lange dus bereidt je voor! :) (ik zal ook weer wat foto's proberen te uploaden)

Vrijdag 10 januari was het dan zover, op naar het zuiden van Australië, aangezien het naar Melbourne ongeveer 10 uur rijden is besloten we om ook een nachtje in Canberra te slapen (hoofdstad van Australië). We vonden het een gezellige stad maar er is niet zoveel te doen helaas, al rijdend een foto gemaakt van het parlementshuis en de laatste 6/7 uurtjes doorgereden richting Melbourne!

Zaterdag 11 januari kwamen hier dan aan en we hadden gelukkig meteen goed weer, wat niet zo hoeft te zijn in Melbourne. De eerste paar dagen zaten we in South Yarra (suburb van Melbourne) hier zijn we naar de Royal Botanic Garden, de Queen Victoria Market en de Australian Open geweest. Stuk voor stuk hebben we er van genoten.
Royal Botanic Garden is echt prachtig om te zien, wij zaten hier nog geen vijf minuten lopen vandaan. Ze hebben hier allerlei verschillende soorten planten, bomen, meertjes, moonlight cinema (openlucht bioscoop), en een hoop gezelligheid. Op een zonnige dag zijn hier veel mensen om lekker te picknicken. Vergelijkbaar met palm parkies in het park van Breda alleen dan veel mooier en groter!
Queen Victoria Market is de grootste openlucht markt in Australië, zo'n 8 hectare. Hier kan je makkelijk een dagje mee volmaken. Veel kraampjes met souvenirs, kleding, groente, sieraden en daarnaast ook veel cafés!
En toen de Australian open, wat was dat warm en super gaaf!! We konden met ons kaartje alle velden zien behalve Rod Laver Arena en Hisence Arena, omdat er veel grote speler in de Margaret Arena speelde besloten we hier een plekje te bemachtigen en de dag daar door te brengen. Het werd die dag zo'n 35 graden en ik wilde wel graag lekker in het zonnetje beginnen, Chuck zag dit niet zitten en vrijwel iedereen ging eerst in de schaduw zitten. Drie uur later (zo'n 14.00) kwam Chuck terug op zijn beslissing want nu zaten we van 12.00 tot 19.00 rood te worden! Maar het was het meer dan waard, super gaaf om dit een keer mee te kunnen maken, een aantal spelers die we hebben gezien zijn:
Venus Williams, Makarova, Thomas Berdych, Sara Errani, Petra Kvitova en een klein deel van Jessa Huta Galung (Nederlander) waar Robin Haase ook zat te kijken (nog snel een foto'tje mee gemaakt, we blijven Nederlanders!) hebben we gezien!

Na deze top dagen zijn we de Great Ocean Road gaan doen, dit was ook een super mooie ervaring die we op een lijstje kunnen aan vinken!
Prachtige wegen, The Twelve Apostles, national parken, wilde koala's en kangaroo's, black swan (voor de koala's hebben we wel zo'n drie uur op een onverharde weg met 5 kilometer per uur gereden, bleek dat we aan de verkeerde kant waren begonnen want alle koala's die we zagen waren ongeveer vijf minuten voor het einde en op die parkeerplaats zelf :/ ).243 kilometer aan prachtige natuur waar we ongeveer een weekje over hebben gedaan om niets te missen. De dorpjes waar we sliepen waren Warnambool, Apollo Bay en Torquay waarvan de laatste onze favoriet was. Gezellig en knus surfers dorpje, veel bekende surf merken zoals rip curl, quiksilver en billabong hebben hier hun hoofdkantoor zitten!

Hierna kwamen we weer in Melbourne aan voor drie daagjes want daarna kwamen onze ouders aan!! Deze keer zaten we in St. Kilda, dit vonden we wel een leuker gedeelte dan South Yarra, we zaten hier dicht aan het strand (al is het strand niet zo mooi als in Sydney en de rest van het noorden van Australië) veel parken en een hoop leuke barretjes. Hier hebben we dan ook Australia Day in een Botanic Garden gevierd (26 januari), gezellig bij een groep Australiërs gezeten, Chuck lekker gevoetbald en ik m'n kunsten (en vallen door de alcohol) getoond op de slackline en ook nog wat gerugbyd (beuken en ballen vangen, veel meer kwam er niet meer van). Ofwel een super dag gehad.

Op 28 Januari om 00.00 Chuck z'n verjaardag gevierd met een drankje en een klein taartje en daarna op tijd naar bed want we moesten op tijd uit bed om richting het vliegveld te gaan. Woehoeeeeee lieve ouders weer zien!!!!! We waren er zo'n vier uur voordat we naar Tasmanië te vlogen en we konden pas twee uur van te voren pas inchecken (dit was absoluut niet mijn idee!). Ouders op een begeven moment zoeken omdat hun al ergens in de buurt bleken te zijn, na een half uur zag ik dan eindelijk Frenk lopen. Half schreeuwend die kant op rennend en ja hoor daar waren ze dan! M'n vader was al weer door douane aangehouden omdat hij een karretje had gepakt waar nog een slof sigaretten in lag (in Australië mag je maar vijftig sigaretten het land inbrengen), moeders in de stress. Jupp paps is er weer!

Op naar Tasmanië!!

Vlucht van een uurtje met veel turbulentie en dat is niet goed mams der maagje! Gelukkig trok het naar de landing redelijk snel weg en hoefde we maar 15minuten naar het hotel te rijden (ja hotel ipv hostel, schoon, luxe, lekkerrr!)

En vanaf deze dag begonnen de loopuurtjes te tellen (zoals de meeste weten, is dit hetgeen wat ik het liefste doe in mijn dagelijks leven :) ), maar ook het lekkere eten en de om 16.00 biertjes en wijntjes en een hoop gezelligheid ging van start op deze dag!!

Dag 1 begon in Hobart (grootste stad in Tasmanië) hier hebben we een stukje gelopen (jup dit woord kom je vaak tegen in het verhaal, bereidt je voor) en daarna rond 1600 vond mijn vader het wel tijd voor een biertje, Frenk was het hier duidelijk mee eens en zo gingen we opzoek naar een barretje. Hier hebben we lekker wat gedronken en daarna besloten om daar ook een lekker hapje te eten (eindelijk weer een biefstukje ipv van pasta en rijst, jumjum)! We zaten hier lekker te eten en het voelde alsof ze al de hele reis bij ons waren geweest, zowel voor Chuck en mijzelf voelde dit zo als voor de ouders. Fijn en vertrouwd! Hierna vroeg naar bed omdat ze een beetje last hadden van een jetlag.

Dag 2 & 3 Bicheno:
begon lekker met een ontbijtje bij de Subway rond half 9 en m'n moeder had al weer de halve stad gezien met der rondje hardlopen want die was rond 5 uur al klaarwakker. Na dit ontbijt gingen we door naar ons volgende stop: Bicheno, wat een luxe en wat een uitzicht hadden we daar zeg, geweldig! Conny probeerde hier nog water te koken zonder dat de elektriciteit aan stond (zit in de familie blijkbaar want Chuck probeerde deze week nog de waterkoker erop te zetten, toen ik moest huilen van het lachen kwam tie erachter dat hij hem er verkeerd om probeerde op te zitten) we hebben hier Pinguïns gezien, wandeling gemaakt in een national park (dit was de langste wandeling, zo'n drie uur gelopen en de terug weg was een hel, alleen m'n moeder en Chuck genoten ervan omdat ze deze berg opklimmend als training zagen) en we zaten op een plek waar we naar een onbewoond eiland konden lopen op bepaalde tijden!

Dag 3 & 4 Scamander:
We zaten weer recht aan het strand en hier hebben we dan ook heerlijk gebruik van gemaakt! Eerst lekker naar het strandje, toen lekker een drankje gedronken op het terras en daarna zijn we een potje gaan mini tennissen! (Hier hebben Chuck en ik nog verloren van de 'oudjes', aiii)
Na dit potje tennis opzoek naar een plekje om te eten, want ze hadden wel wat gezien op de weg hierheen, na een uurtje heen en weer rijden gaven we het toch maar op en konden we nog net bij het hotel eten, gelukkig!

Dag 4, 5 & 6, Launcheston
Op naar Launcheston, jaja hier zag m'n vader al de hele week naar uit, thuis al gegoogled waar er een Harley Shop was en dit was er zelfs 1 met een museum! Je raadt wel wat het eerste was wat we gingen doen, nog niet eens eerst naar het hotel maar meteen door. Op het puntje van z'n stoel (een keer niet slapend in de auto), als een klein kind keek hij er naar uit.
Het was erg mooi om te zien, de historie van Harley Davidson, een shop (hier heeft m'n vader nog een shirtje gehaald) en daarna lekker een Fat Boy Burger gegeten in het restaurant, geslaagd uitje en tevreden opweg naar het hotel! Daarnaast hebben we weer een stukje gewandeld om Launcheston te ontdekken, lekker langs de haven en door het park (waar we nog even zijn gestopt bij de aapjes).

Dag 7 & 8 Cradle Mountains
Op naar de Cradle Mountains, wat een mooie weg door de bergen en wat een geweldige plek om te overnachten!! Midden in de Cradle Mountains in een luxe Caravan waar je wilde dieren (walibi's, possums) rondom je caravan en soms zelfs op je veranda hebt zitten. Zo kwamen twee possums even kijken wat mijn vader, Chuck en ik daar nog zo laat aan het doen waren. Ik stond binnen een seconde op m'n stoel te schreeuwen, Chuck probeerde met een stoel in z'n hand het beest weg te jagen en m'n vader die ging maar in z'n handen klappen, uiteindelijk maar naar binnen gegaan want ze wilde ons niet met rust laten!
Verder hebben we hier veel waanzinnig mooie uitzichten mogen zien en weer een hoop gewandeld! Ook hier hebben we weer lekker op een terrasje wat gedronken, Conny probeerde nog uit een flesje water te drinken met de dop erop, de wijntjes waren dus goed in werking!

Dag 7, 8 & 9 Strahan
De weg weer op richting Strahan, de eerste dag een stuk gewandeld in een national park met op het einde een mooie waterval en de tweede dag hebben we hier een boottocht gedaan met prachtige landscapes, Sarah's eiland (gevangenis eiland voor de Britten)en .
In de middag zijn we naar het strand en naar de duinen geweest en rond een uurtje of 17.00 zorgde we er weer voor dat we weer op tijd waren voor onze vaste borreltijd!

Dag 9 & 10 Hobart
Weer aangekomen in Hobart naar een tripje van zo'n 5 uur hier hebben we nog lekker richting de haven gewandeld en weliswaar weer lekker gegeten en gedronken op de dag dat we aankwamen, de laatste dag zijn we nog naar de Royal Botanic Garden in Hobart geweest en rond 13.00 vlogen we dan weer terug naar Melbourne (deze keer gelukkig zonder teveel turbulentie!)

Dag 10, 11 & 12 Melbourne
Eenmaal in melbourne aangekomen zijn de ouders met de taxi naar hotel gegaan en hebben wij onze race auto weer opgehaald en toen waren de laatste daagjes met onze ouders waren aangebroken, en hier hebben we nog echt even heerlijk genoten, aangeschoten worden in de Royal Botanic Gardens, lekker eten bij het Federation square, het CBD verkennen, de Queen Victoria Market bezoeken, lekker eten en drinken aan de mooie Yarra river, 5000'en, boeren bridge spelen, naar een shopping centre, Thaise voetenmassage en bovenal heel veel gelachen en genoten met en van elkaar. Wat was het een geweldige tijd om nooit meer te vergeten, de ouders hebben het ook erg gezellig gehad met elkaar. Het was helemaal perfect en daar willen Chuck en ik jullie nogmaals voor bedanken.
Dat jullie hier helemaal heen zijn gekomen voor ons, voor jullie gezelligheid en het belangrijkste voor jullie liefde. Wij mogen in onze handjes klappen voor jullie als geweldige ouders en schoonouders.
(Vandaar dat de traantjes bij de meesten ook wel vloeide toen we afscheid namen, jup ook een aantal mannen hihi!)

Op dit moment hebben we weer twee weekjes gewerkt en ben ik klaar met werken, jippie!! Plus we hebben de verloren zoon Hein nog opgezocht in Manly! Zoals de meeste wel weten heb ik hier kunnen regelen bij een school dat ik een week mag observeren en lesgeven, ik zie hier echt super naar uit en ben dan ook erg blij dat het me gelukt is om te regelen. Chuck gaat deze week nog 4 daagjes werken en dan hebben we donderdag ook nog een afscheidsfeest op het werk omdat ze zo tevreden waren (we werkte zo goed dat we de Australiërs lieten schamen zei onze baas). Heel erg leuk dat ze dit voor ons willen regelen!

Verder hebben we ook al vastliggen dat we 14 maart naar New Zealand vliegen, hier zijn we ongeveer drie weken (2 april vliegen we terug naar Sydney) en dan 5 april vliegen we naar Bali om daar een nog een maandje te genieten voordat we weer teruggaan naar Nederland op 5 mei! In de laatste weekjes gaan we nog richting Cairns daar te gaan duiken in de Great Barrier Reef, we hebben dus nog een hoop avonturen die we nog gaan beleven voordat we terugkomen!

Weer een lang verhaal maar heb niet altijd zin om een verhaaltje te schrijven haha! Hoop dat ik jullie weer een beetje op de hoogte heb gebracht en spreek jullie snel weer!

Liefs

• 23 Februari 2014 - 14:44

Anita Smits:

Super om jullie verhalen te lezen! Jullie genieten er van en inderdaad heerlijk dat jullie ouders dit ook mee hebben mogen maken. Dan begrijpen ze jullie enthousiasme tenminste

• 23 Februari 2014 - 18:56

Corrie:

goh chantal en chuck wat een leuke indrukken maken jullie mee.

En goed om telezen kunnen we een beetje mee genieten.

Kijk al uit naar het volgende verslag.

Heel veel genieten op de sportschool.

Kunnen we weer een klein verslagje verwachten? ?

Hoe het geweest is. Knuffel van ton en corrie

• 24 Februari 2014 - 19:56

Conny Rozema:

Heel leuk verslag wij hebben het erg naar ons zin gehad en vonden het zomet zijn 6en geweldig en geweldig om jullie weer gezien te hebben